velikost písma

Veřejný závazek

Posláním odlehčovací služby je umožnit odpočinek, čas na regeneraci sil a vyřízení osobních záležitostí osobám, pečujícím o seniory, kteří vzhledem ke svému věku a zdravotnímu stavu potřebují pravidelnou, každodenní pomoc ve své domácnosti. Seniorům poskytujeme po časově omezenou dobu bezpečné a důstojné prostředí k pobytu prostřednictvím komplexu sociálních služeb.

Poskytování  komplexu sociálních služeb spočívá v zajištění ubytování, stravování, úklidu, praní, žehlení a oprav prádla, ošetřovatelské a hygienické péče, kulturní a společenské činnosti, sociálního poradenství, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím a rodinou, zprostředkování dalších služeb (např. kadeřnictví, pedikúra, duchovní péče).

  • Poskytujeme radu a pomoc k zachování dosavadního stupně soběstačnosti a aktivity a k jejich dalšímu rozvoji . Při úplné ztrátě soběstačnosti poskytujeme celodenní pomoc.
  • Usilujeme o vytváření podmínek a příležitostí pro běžný způsob života, podobný životu v domácnosti
  • Usilujeme o zajištění maximální míry osobní svobody a rozhodování o svém životě.
  • Podporujeme zachování kontaktů s přirozeným prostředím klienta, využívání místních služeb, na které byl klient dosud zvyklý.

Služby poskytujeme v dohodnutém termínu dle individuálních potřeb na základě smlouvy o poskytování služeb. Minimální doba pobytu v odlehčovací službě je 14 dní, maximální 3 měsíce po sobě jdoucí. Opětovné využití odlehčovací služby je možné po uplynutí 6 měsíců ode dne ukončení posledního pobytu.

Zásady poskytování služby:

  • respektování práv klienta: personál práva klientů zná a hájí je.
  • respektování svobodné volby klienta - uznáváme jakékoliv rozhodnutí klienta o jeho dalším životě, byť by se nám jevilo jako nevýhodné a znevýhodňující.
  • pružnosti v poskytování služeb: službu přizpůsobujeme změně dosavadního stupně soběstačnosti klienta.
  • respektování individuálních potřeb: bereme klienta jako jedinečnou osobnost s originálním životním příběhem, který se snažíme spoluvytvářet podle jeho představ
    a cílů.

Kapacita služby: 3 lůžka

Regionální působnost: Jihomoravský kraj

Cílovou skupinou poskytování služby jsou senioři od 60 let věku, kteří mají sníženou schopnost se o sebe postarat, potřebují pomoc jiné osoby a nepotřebují zdravotnickou péči v lůžkovém zdravotnickém zařízení.

Naši službu neposkytujeme osobám

  • jejichž zdravotní stav vyžaduje léčení a ošetřování v lůžkovém zdravotnickém zařízení
  • trpícími různými typy demence
  • s duševní poruchou, jejíž projevy by byly příčinou z narušení klidného soužití s ostatními klienty
  • závislým na alkoholu nebo jiných nealkoholových drogách, které by v důsledku závislosti narušovaly klidné soužití s ostatními klienty
  • osobám s vrozenou úplnou hluchotou či slepotou vyžadující specifickou komunikaci, kterou nejsme schopni zajistit
  • osobám s vrozenou mentální retardací a autismem

Cíle služby:

  • umožnit pečujícím fyzickým osobám čas na odpočinek
  • podpora seniorů v setrvání v domácím prostředí a oddálení nebo vyloučení nástupu do celoroční pobytové služby sociální péče
  • podpora seniorů v udržení jeho dosavadní soběstačnosti, motivace ke zlepšení soběstačnosti
  • podpora kontaktů se společenským prostředím

CÍLE NA ROK 2022

Obecný cíl 1: Vytváření podmínek pro plnohodnotný život klientů a prodloužení jejich aktivního života

Konkrétní cíle:

  1. 1. Od prvních dnů pobytu nabízet klientům účast na aktivizačních činnostech

Cílem odlehčovací služby je také nabídnout klientům aktivní prožití volného času účastí na individuálních či skupinových aktivitách.

        termín plnění: v průběhu pobytu

  • zodpovídá: vedoucí sociálního úseku, aktivizační úsek
  • ukazatel plnění cíle: záznamy o účasti

Obecný cíl 2: Podpora udržení přirozené sítě sociálních kontaktů klientů

 Konkrétní cíle

  1. 1. Od prvních dnů pobytu zvát klienty na společenské i skupinové aktivity

Cílem je nabídnout klientům účast na skupinových aktivitách a společenských akcích společně s rodinnými příslušníky a vytváření podmínek pro aktivní prožívání volného času klientů účastí na skupinových akcích, které rozvíjejí osobnost klientů i jejich společenský život a umožňují klientům udržovat kontakt se společností

termín plnění: v průběhu pobytu

  • zodpovídá: vedoucí sociálního úseku a aktivizační úsek
  • ukazatel plnění cíle: záznamy o účasti, fotodokumentace

Obecný cíl 3: Aktivní účast klientů na zvyšování kvality poskytované sociální služby Domova pro seniory Bažantnice

 Konkrétní cíle:

  1. 1. realizace dotazníkové šetření zaměřeného na zhodnocení pobytu

Pro zkvalitňování služby budeme realizovat dotazníkové šetření při ukončení pobytu, kterým budeme zjišťovat pozitivní i negativní zkušenosti se službou.

  • časový horizont: v průběhu roku
    • zodpovídá: sociální pracovnice
    • ukazatel plnění cíle: vyhodnocení dotazník

Obecný cíl 4: modernizace prostředí domova odpovídajícího potřebám klientů

 Konkrétní cíle:

  1. 1. pořídit nové vybavení domova za účelem zvýšení kvality poskytované služby

Stálým cílem domova je zvyšování kvality životních podmínek klientů v domově a kvality poskytované služby, proto i v roce 2022 plánuje domov provedení konkrétních investičních akcí do technického vybavení domova:

  • nákup sprchového hydraulického lůžka
  • termín plnění: do konce roku 2022
    • zodpovídá: vedení domova
    • ukazatel plnění cíle: pořízení zařízení a zavedení do majetkových účtů domova
  • pořízení lůžek
  • termín plnění: do konce roku 2022
    • zodpovídá: vedení domova
    • ukazatel plnění cíle: ukazatel plnění cíle: pořízení zařízení a zavedení do majetkových účtů domova